نشست هم اندیشی بررسی مطالبات مردم شریف شهرستان جاجرم با حضور دکتر پاکمهر نماینده مجلس شورای اسلامی

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم در این جلسه با اشاره به شاخص ترین مطالبات مردم جاجرم گفت: یکی از مهم ترین مطالبات مردم در حوزه راه دسترسی و محور میامی به جاجرم می باشد که با اتمام آن به یکی از شریان های حیاتی و یک راه اصلی در شرق کشور تبدیل و از لحاظ امنیت مسیر، صرفه جویی در مصرف سوخت و از نظر آب‌وهوایی شرایط مناسبی دارد و با توجه به موقعیت منطقه از نظر وضعیت آرامش روانی مسافران نیز برای تردد از این مسیر،منحصربه‌فرد است.

ابراهیم اخوان افزود: این محور یک طرح ملی است و برای استان خراسان شمالی و منطقه بسیار حائز اهمیت است و با بهره برداری از این جاده اثرات اجتماعی و اقتصادی مثبتی به همراه دارد و در واقع یک‌مسیر اقتصادی حائز اهمیت است که مرکز استان را به مرکز کشور نزدیک تر می‌نماید.

وی گفت: باید در نظر داشت این راه دریچه جدیدی به روی جاجرم می‌گشاید و از لحاظ جذب گردشگر، کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده ای و اشتغال جوانان و توسعه اقتصادی منطقه مؤثر است که نیازمند توجه بیشتر جهت بهره برداری هرچه سریعتر از آن پروژه است.

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم با اشاره به حوزه راه ریلی در جاجرم نیز ادامه داد: ایستگاه راه آهن جاجرم به عنوان تنها نقطه اتصال ریلی استان خراسان شمالی به راه آهن سراسری کشور، متاسفانه در حال حاضر هیچ توجهی به ایستگاه جاجرم نمی شود و از نظر امکانات خدماتی و‌رفاهی و مبلمان مناسب برای انتظار مسافرین برخوردار نیست و سهمیه بلیط حداقلی است و بیشتر اوقات شهروندان برای گرفتن بلیط باید حداقل یک یا دو ماه قبل اقدام نمایند که آن هم سهمیه بلیط ایستگاه راه آهن جاجرم اینقدر کم است و قطار های عبوری کمی در این ایستگاه توقف دارند که مسافرین با مشکل مواجهند.

وی تصریح کرد:بدلیل تاریکی و نداشتن نور کافی در شب و نبودن امکانات رفاهی مثل رستوران و فروشگاه در این مسیر ریلی، قطار ها عبوری نیز در این ایستگاه توقف ندارند .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به دیگر مشکلات شهرستان از جمله احداث کلینیک تامین اجتماعی که سال گذشته توسط استاندار محترم کلنگ زنی شد و علی رغم پیگیری های مکرر هنوز عملیات عمرانی آن آغاز نگردیده است و جذب نیرو از طریق آلومینا افزود: در حوزه محیط زیست نیز میاندشت جاجرم با توجه به وجود جیره غذایی مناسب و فراوان مثل آهوی ایرانی و امینت منطقه، بسیار مستعد و مهیاست برای نگهداری یوزپلنگ آسیایی در حالت نیمه اسارت که می‌طلبد مسئولین استانی و ملی به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری جاجرم ، نماینده محترم جناب آقای دکتر پاکمهر در خلال طرح مطالبات و مسائل شهرستان برخی موارد را پیگیری و قول مساعد جهت پیگیری برخی مطالبات در حوزه ملی و استانی را دادند .

شایان ذکر است شورای اسلامی شهر جاجرم نیز پیگیر مطالبات مردم شریف شهر جاجرم در سطح مجلس و دستگاه های ذیربط در سطح ملی خواهد بود .