آغاز عملیات اجرایی پروژه تصویر برداری هوایی ۵۰۰ هکتار از محدوده و حریم شهر با استفاده از پهپاد ، برای نخستین بار

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهروشهرداری جاجرم، محمد ایزدی با اعلام این خبر گفت: شهرداری جاجرم درراستای بازنگری طرح تفصیلی،ممیزی املاک،برنامه ریزی شهری، برداشت دقیق فضاهای سبز و بافت تاریخی، تولید لایه‌های مکانی مورد نیاز شهرداری و نهادهای وابسته، به روز کردن نقشه‌ها،رصد ساخت‌وسازها، مطالعات آب های سطحی، شناسایی و برداشت ساختمان ها و مناطق بازافرینی و ناپایدار، برای نخستین بار اقدام به تصویر برداری هوایی با استفاده از پهپاد کرد.

محمد ایزدی اظهار کرد: دراین پروژه حدود ۵۰۰ هکتار در داخل محدوده و حریم شهر با ارتفاع پرواز ۶۰ متر،پس از اخذ مجوزات لازم ،تصویربرداری می شود.

وی ابراز داشت: برای نخستین بار است که تصویربرداری و عکس برداری هوایی با این شیوه در شهر جاجرم انجام می شود به طوری که از آخرین ممیزی شهر جاجرم بالغ بر۱۲ سال گذشته در صورتی که برابر قانون هر ۵ سال می بایست ممیزی املاک  صورت پذیرد.

شهردار جاجرم ادامه داد: اجرای شهر هوشمند و شهرسازی الکترونیک که لازمه آن تهیه نقشه به هنگام  پایه شهر می باشد، و بر اساس نیاز مشاورطرح تفصیلی با مقیاس ۱/۲۰۰۰ تعریف شده ولی شهرداری با توجه به حساسیت موضوع و استفاده بهینه از نقشه شهری با مقیاس ۱/۵۰۰ اقدام به تهیه نقشه خواهد کرد که به عنوان شهر پایلوت مورد استفاده سایر شهرها قرار خواهد گرفت.

محمد ایزدی تصریح کرد: این اقدام زمینه ساز مدیریت شهری نوین وهوشمند درشهرخواهد بود که موجب تسهیل فرایند های شهرسازی، ایجاد منابع مالی، برنامه ریزی علمی و اصولی شهری می شود و از همه شهروندان استدعا می گردد همکاری لازم را در این خصوص با مجموعه مدیریت شهری داشته باشند.