گام های بلند مجموعه مدیریت شهری جاجرم در راستای توسعه شهر

ابراهیم اخوان افزود: دوره ششم شورای اسلامی شهر از آغازین روزهای شروع به کار خود و بنا به فرموده رهبر عزیزمان که همواره اشاره داشتند جوانان به میدان بیایند در این عرصه پا نهادیم که شاید در روزهای اول تصور از این که این مجموعه بتواند دستاوردی داشته باشد دور از ذهن بود اما با حمایت و همراهی شهروندان شریف و با عنایت خداوند متعال و با تکیه بر تخصص و با همت و پشتکار، اقدامات و دستاوردهایی برای شهر و شهرستان در حوزه شهری و شهرستانی  به ثمر رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه شهری در زمینه امور زیربنایی که یکی  از اهداف شورای اسلامی شهر در سیاستها و برنامه های جامع می توان به ایجاد معابر جدید و بازگشایی های در راستای تسهیل در عبورومرور شهری اشاره کرد که نمونه آنرا می‌توان به اتصال خیابان آزادی به ۱۵ خرداد جنوبی اشاره کرد.

توزیع عادلانه خدمات شهری و توجه محلات کم برخوردار

از دیگر رویکرد های مجموعه شورای اسلامی شهر، توزیع عادلانه خدمات شهری و توجه و اعتباربخشی به جنوب شهر و محلات کم برخوردار نظیر محله کرامت  همچنین رویکرد با کیفیت سازی خدمات شهری نظیر تجهیز پارکهای سطح شهر، توسعه و تجهیز ناوگان خودروی شهرداری و ماشین آلات عمرانی و کسب درآمد از  ظرفیتهای ایجاد شده است.

اخوان تصریح کرد: در حوزه شهرستانی به عنوان یکی از اصلی ترین مطالبات عمومی همشهریان می‌توان به راه و جاده میامی_جاجرم _سنخواست_بجنورد اشاره کرد که در راستای تحقق این خواسته به حق مردم منطقه که می تواند مرکز استان را به مرکز کشور نزدیک تر نمایند و علاوه بر توسعه اقتصادی استان،ایمنی راه ها را نیز افزایش دهد .

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم افزود: به همین منظور به صورت مستمر از عملیات اجرایی جاده بازدیدهایی به عمل می آید و پیگیری‌ها از طریق وزارت راه و‌شهرسازی تا استانداری و ادارات کل استان برقرار است و آخرین جلسه در وزارت راه و شهرسازی با حضور معاونان وزارت ،نماینده مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر جاجرم پیگیری جاده، راه آهن و فرودگاه بودیم.

اخوان ابراز داشت:در حوزه شهرستانی پیگیری ها، مشارکت و همراهی با دستگاه های تخصصی در زمینه برگزاری همایش‌ها برقرار بوده است که می توان گفت از ابداعات این دوره از شورابرگزاری همایش های تخصصی بوده است، نظیر همایش یوزپلنگ آسیایی به منظور حفظ و معرفی این گونه در حال انقراض حیات وحش و  برگزاری دو جشنواره قلیف چال که برای این منظور پیگیری هایی از وزارت کشور انجام شد که منجر به  تخیصص اعتبار جهت برگزاری این جشنواره گردید.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی ارتباط مستمر با دستگاه های فرهنگی شهرستان و روحانیت معزز همواره صورت گرفته است که در راس آنها امام جمعه محترم  که در همه حال از رهنمودهای این بزرگوار استفاده نموده ایم و تعامل با بخش‌های شهرستان(بخش سنخواست و بخش شوقان)و برگزاری جلسات هم اندیشی با شورای بخش  شوقان و نگاه تعاملی با شوراهای سایر شهرستان های استان در مجمع شورای اسلامی شهر را شامل شده است .

اخوان تصریح کرد: درواقع مجموعه مدیریت شهری خاصتا شهردار محترم می توان گفت با کار و تلاش شبانه روزی و با تأکید بر تخصص و برنامه ریزی های بلندمدت و کوتاه مدت توانستیم فعل ما می توانیم را به معنای واقعی کلمه در میدان عمل به نمایش بگذاریم، تا زمینه ساز امیدافرینی در سطح جامعه باشیم تا باور به جوانان و اعتماد به آنها زمینه ساز رشد و توسعه در شهر و کشور باشد.

وی همچنین در راستای افزایش رفاه حال  شهروندان و بهبود محیط‌های تفریحی سطح شهر نیز افزود: بحث برق رسانی تنگه گزی و ارتقای خدمات در این منطقه گردشگری در دستور کار بوده و با همت و تلاش فرماندار محترم و اداره کل میراث فرهنگی استان این پروژه اجرا و به بهره برداری رسید. همچنین کیفیت بخشی به پارک لاله که در حال حاضر فاز دوم این پارک نیز در دست اقدام است و استفاده از ظرفیت پارک جنگلی و به سمت بهره برداری از وضع موجود با ایجاد یک سری زیرساختهای مورد نیاز است از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری جاجرم بوده است .

وی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان نیز ابراز داشت: پیگیری اخذ مجوز احداث موزه باستان شناسی شهرستان جاجرم در سطح وزارت میراث و جلسات متعدد با معاون وزیر و مدیران کشوری و استانی برای تحقق این خواسته مردمان و شریف مهد اندیشه و تمدن شدیم  که در این راستا دستورات به استان بعد از چندین ماه پیگیری ابلاغ و  اداره کل استان طرح توجیه احداث موزه  را تهیه و با مشارکت مجموعه شورای شهرداری زمینی به این طرح تخصیص یافت که این احکامات در حال حاضر در حال پیگیری از اداره کل میراث فرهنگی وگردشکری استان است که به منظور ارائه خدمات مطلوب تر میراث فرهنگی در شهرستان پیگیر ارتقای سرپرستی به اداره  نیز در شهرستان هستیم بنا براین در حوزه گردشگری می طلبد توجه بیشتری به این شهرستان شود تا از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری منطقه بتوانند گردشگر صورت گیرد و زمینه ساز رشد اقتصادی گردد.

وی در ادامه به بالفعل کردن فرصتهای سرمایه گذاری و ایجاد درآمد های پایدار نظیر کارگاه قطعات بتنی و تبلیغات محیطی اشاره کرد و افزود:  در حال حاضر نیز مجموعه مدیریت شهری آمادگی‌ چندین فرصت سرمایه گذاری را دارد به طوری که  در حوزه درآمدی به جرئت می توان گفت امروزه با همت و تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر و با پشتکار شهردار به پرسنل خدوم شهرداری نسبت به سایر شهرداری های منطقه و بلکه استان در رتبه نخست قرار داریم و شاهد این مدعا درواقع رشد بالغ ۳۰۰ درصدی  بودجه شهرداری و تعریف منابع درآمدی پایدار است .

اخوان اظهار کرد: در راستای تأمین خواسته پرسنل مجموعه شهرداری که سالها تبدیل به یک دغدغه ای  شده بود بحث بیمه تکمیلی بود  که پس از رایزنی و پیگیریهای مستمر در سال گذشته تحقق پیدا کرد .

وی گفت: پروژه های نیمه تمام سطح شهر یکی دیگر از اولویت‌های مجموعه شورا بوده و در دستورکار قرار داشته که  درواقع این بلاتکلیفی پروژه ها به نحوی موجب نارضایتی شهروندان شده بود و به عنوان یک مطالبه مطرح می شد ازاین رو می توان به برق رسانی بلوار شهید فهمیده اشاره کرد و همچنین تکمیل بلوار حکمت که ادامه آن نیز در دست اقدام است.

این مقام مسئول ادامه داد:  از جمله برنامه های تخصصی می توان به سیاست گذاری در حوزه شهرسازی با رویکرد تسهیل در مراجعات و پاسخ گویی به مطالبات مردم اشاره کرد که نمونه بارز آن  ایجادسازی شهر سازی الکترونیک و شهر هوشمند است .

وی در حوزه طرح بزرگ مسکن ملی نیز ابراز داشت: مسکن ملی به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ دولت محترم که در ابتدای شروع این طرح در شهر جاجرم ساختمان‌ها به صورت آپارتمانی بوده که بخش زیادی از همشهریان به این موضوع نقد داشتند که نقد به جایی هم بود لذا به همین منظور با پیگیری‌های انجام شده از استاندار محترم و معاونت محترم عمرانی استاندار این طرح به ویلای تغییر پیدا کرد.

ابراهیم اخوان افزود: رفع یکی از کمبودها در حوزه مدیریت شهری نبود روابط عمومی منسجم و با برنامه بود که به همین منظور برای اولین بار ویژه نامه ای تحت عنوان شهر آفتاب طراحی شد که در دو سال گذشته تقریبا هر چهل و پنج روز یک بار چاپ شده است و در حوزه اطلاع رسانی وجهاد تبیین و معرفی ظرفیت های گردشگری،اقتصادی و قومیتی شهرستان پرداخته می‌شود .

رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم  با اشاره به اینکه مشارکت مجموعه شورای اسلامی شهر در رویدادها و مراسم های ملی و مذهبی همراه و همگام با شهروندان گرامی بوده ایم اذعان داشت:  پاسخ گویی به مطالبات آنان با حضور در مساجد،تکایا و حسینیه ها در اکثر ایام سال و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و حضور مستمر و روزانه اعضای شورای اسلامی شهر در دفتر شورا پاسخگو شهروندان شریف بوده ایم. 

اخوان تصریح کرد: پیگیری در حوزه بهداشت و درمان و همکاری مستمر با شبکه بهداشت و درمان شهرستان در زمینه تأمین پزشک متخصص که به همین منظور مراجعاتی به وزارت بهداشت در زمینه مطالبات و نیازهای درمانی شهرستان  داشته ایم.  از جمله دیگر عملکرد های اعضای شورای اسلامی شهر می‌توان به پیگیری و‌مطالبه گری در حوزه طرح توسعه اورژانس بیمارستان،مشارکت و‌همراهی با مجمع خیرین سلامت در اجرای طرح همراه سرای بیمارستان جواد الائمه و در نهایت کلینیک درمانی تامین اجتماعی که بزودی شاهد شروع عملیات ساختمانی آن خواهیم بود را شامل می‌شود .