جاجرم در مسیر هوشمند سازی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری جاجرم ،شهردار جاجرم با اعلام این خبر گفت: با گسترش شهر وافزایش نرخ ساخت و ساز و رونق این حوزه ،عدم اتخاذ تدبیر لازم و عدم حرکت بر مدار شهر هوشمند نتیجه ای جز نارضایتی عمومی و فرسایش نیروی انسانی و کاعش بهره وری نخواهد داشت.
محمد ایزدی افزود:شهرداری جاجرم نیز با نیاز سنجی و بررسی علمی و تخصصی انجام داده از جمله برنامه های اصلی و عاجل خود با هدف کاهش و حذف مراجعات،تسهیل و کاهش زمان فرایند ها،افزایش درآمد های عمومی، افزایش رضایت شهروندان و هوشمند سازی امورات،ارائه خدمات شهری و شهرسازی به صورت هوشمند به شهروندان قرار داده است.
وی ادامه داد:در این حوزه شهرو شهرداری جاجرم در ۲ بعد سخت افزار و نرم افزار تاکنون عملا حداقل های ممکن را نیز در بدنه خود نداشته است.

ایزدی با اشاره به اینکه در گام اول با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز شامل سرور و تجهیزات نگهداری اطلاعات تهیه و خریداری  شد تصریح کرد: مهمترین مسئله در ادامه مسیر که پایه و اساس رسیدن به شهری هوشمند می باشد انجام ممیزی شهری است  که از آخرین ممیزی شهر جاجرم بالغ بر ۱۳ سال گذشته و برابر قانون نوسازی وعمران شهری سال ها قبل می بایست ممیزی مجدد صورت میگرفت.
شهردار جاجرم ابراز داشت :با این تفاسیر و  احساس نیاز صورت گرفته و تامین اعتبار انجام شده  طی تشریفات مالی با اعتبار حدودا ۱۰ میلیارد ریال مشاور ذیصلاح شناسایی و جهت مذاکرات نهایی به شهرداری دعوت شد.
ایزدی افزود: با توجه به بررسی ها در این زمینه  مبنی بر پیاده سازی و بهره‌برداری برابر تقویم زمانی کاری ، به موازات این اقدامات ، شرکت تامین کننده ساختار نرم افزاری اتوماسیون شهرسازی و به نوعی دولت الکترونیک در حوزه شهرسازی شناسایی و با اعتبار بالغ بر۲۵میلیارد ریال در مرحله انعقاد قرارداد می باشد که  برای نخستین بار طی چند روز آینده نقشه برداری محدوده ۵۵۰ هکتاری شهر با استفاده از پهباد  صورت خواهد گرفت.


به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری جاجرم ،شهروندان برای پیگیری امور خود نیازی به حضور و مراجعات به شهرداری نخواهند داشت و مراحل پرونده خود را  از طریق سیستم پیگیری خواهد کرد .
گفتنی است از جمله اهداف این طرح تامین رضایت حداکثری  ،کاهش هزینه عملیاتی ،سرعت بخشیدن بر روند صدور مجوز های ساختمانی ،استقاده بهینه از منابع ،توسعه انضباط مالی در شهرداری ،استقرار نظام کنترل کیفیت ،شفاف سازی رویه داخلی برای شهروندان ،بستر سازی نظام مدیرت واحد شهری، کمک به تحقق آرمان بلند عدالت اجتماعی،احترام به کرامات انسانی،افزایش بهره وری اقتصاد شهری،یکسان سازی ضوابط و مقررات شهرسازیخودکار سازی  اعلام ضابطه بر اساس طرح تفصیلی ،انجام خودکار محاسبات درآمدی ،تعیین تخلفات ساختمانی، اطلاع از آخرین وضعیت املاک براساس کد نوسازی می باشد.
ضمن تشکر از شما شهروندان محترم خواهشمند است در جهت توسعه این طرح ما را یاری کنید .