آئین افتتاح و بهره برداری از ۸ پروژه عمرانی شهرداری جاجرم با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی با گرامیداشت دهه فجر در این آئین گفت: سال گذشته درایام دهه فجر حدود ۳ هزار ۷۷۰ میلیارد تومان پروژه افتتاحی دراستان داشتیم که این رقم در دهه فجر امسال به ۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است .
مهدی رشیدی افزود: تلاش ها و اتفاقاتی که در شهر جاجرم رخ داد نشان از همدلی و اتحاد اعضای  شورای اسلامی شهر با شهردار فعال این شهر است که منجر به افتتاح و بهره برداری از ۸ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در شهر جاجرم شد.

وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته درحوزه شهری ۷۰۰هزار متر مربع معابر شهری آسفالت شد که پیاده رو سازی معبر خیابان شهید بهشتی جاجرم در این شهر نمونه بارز این تلاش است که منجر به  احساس نشاط در مردم شده .

شهردار جاجرم نیز در این آئین گفت: با همراهی مجموعه مدیریت شهری و کمک مسئولین و کارکنان شهرداری ۸ پروژه عمرانی که مهم ترین آن  استقرار اولین اتوماسیون خدمات شهروندی و شهر سازی الکترونیک با اعتباربالغ بر ۱۶ میلیارد ریال، جاجرم در مسیر هوشمند سازی و راه اندازی اتوماسیون شهر سازی قرار  گرفت.
محمد ایزدی افزود: با گسترش شهر و افزایش نرخ ساخت و ساز و رونق این حوزه ، عدم اتخاذ تدبیر لازم و عدم حرکت بر مدار شهر هوشمند نتیجه ای جز نارضایتی عمومی و فرسایش نیروی انسانی و کاهش بهره وری نخواهد داشت.

وی افزود:شهرداری جاجرم نیز با نیاز سنجی و بررسی علمی و تخصصی انجام داده از جمله برنامه های اصلی و عاجل خود با هدف کاهش و حذف مراجعات،تسهیل و کاهش زمان فرایند ها،افزایش درآمد های عمومی، افزایش رضایت شهروندان و هوشمند سازی امورات ، ارائه خدمات شهری و شهرسازی به صورت هوشمند به شهروندان قرار داده است.

 

وی ادامه داد: در این حوزه شهر و شهرداری جاجرم در ۲ بعد سخت افزار و نرم افزار تاکنون عملا حداقل های ممکن را نیز در بدنه خود نداشته است.
ایزدی با اشاره به اینکه در گام اول با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز شامل سرور و تجهیزات نگهداری اطلاعات تهیه و خریداری  شد تصریح کرد: مهمترین مسئله در ادامه مسیر که پایه و اساس رسیدن به شهری هوشمند می باشد انجام ممیزی شهری است که از آخرین ممیزی شهر جاجرم بالغ بر ۱۳ سال گذشته و برابر قانون نوسازی وعمران شهری سال ها قبل می بایست ممیزی مجدد صورت می گرفت.
 شهردار جاجرم ابراز داشت: با احساس نیاز صورت گرفته و در مجموع با اعتباری بالغ بر 16میلیارد ریال آموزش مقدماتی پرسنل واحد فنی شهرداری جهت استقرار اولین سامانه خدمات شهرسازی و شهروندی الکترونیک در شهرداری برگزار و طبق برنامه ریزی انجام گرفته در ایام دهه فجر اولین پروانه تک برگی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی در شهرداری جاجرم صادرشد.  
محمد ایزدی افزود: شهروندان برای پیگیری امور خود نیازی به حضور و مراجعات به شهرداری نخواهند داشت و مراحل پرونده خود رااز طریق سیستم پیگیری خواهد کرد .
وی در ادامه با اشاره به  اهداف این طرح تصریح کرد: تامین رضایت حداکثری ،کاهش هزینه عملیاتی،سرعت بخشیدن برروند صدور مجوز های ساختمانی ،استقاده بهینه از منابع ،توسعه انضباط مالی در شهرداری ،استقرار نظام کنترل کیفیت ،شفاف سازی رویه داخلی برای شهروندان ،بستر سازی نظام مدیرت واحد شهری، کمک به تحقق آرمان بلند عدالت اجتماعی،احترام به کرامات انسانی،افزایش بهره وری اقتصاد شهری،یکسان سازی ضوابط و مقررات شهرسازی، خودکار سازی اعلام ضابطه بر اساس طرح تفصیلی ،انجام خودکار محاسبات درآمدی ،تعیین تخلفات ساختمانی، اطلاع از آخرین وضعیت املاک براساس کد نوسازی  از دیگر اهداف این طرح می باشد