رفع محرومیت از جنوب شهر با اتصال خیابان پانزده خردادجنوبی به خیابان آزادی

در نشست خبری با رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم مطرح شد:

رفع محرومیت از جنوب شهر با اتصال خیابان پانزده خردادجنوبی به خیابان آزادی

در راستای توجه به محلات کم برخوردار و رفع محرومیت ها از جنوب شهر، طرح اتصال خیابان آزادی به خیابان پانزده خردادجنوبی بزودی به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس  شورای اسلامی شهر در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با اعلام این خبر گفت:
در حوزه عمرانی فعالیت های چشمگیری صورت گرفته است که مهم ترین آن اتصال خیابان پانزده خردادجنوبی به خیابان آزادی‌ است که به زودی شاهد بهره برداری از آن هستیم.
ابراهیم اخوان اظهار کرد: با بهره برداری از  خیابان جدید الاحداث آزادی به پانزده خرداد جنوبی، دانشکده فنی جاجرم که یکی از دانشکده های مهم در سطح کشور محسوب می شود که سالها در انتهایی ترین نقطه شهر واقع شده بود، از بن بست خارج خواهد شد.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر از آغازین روزهای شروع به کار در دوره ششم برنامه ها، اهداف و شبکه ای از مشکلات سطح شهر را احصا نموده و با پیگیری های انجام  شده در قریب به ۲ سال گذشته توانستیم بخشی از مطالبات را جامه عمل بپوشانیم، این پیگیری ها در حوزه های عمرانی، ورزشی، امور اجتماعی، فرهنگی، شهر سازی و زیبا سازی شهر، حوزه درآمدهای پایدار، بودجه و همچنین در حوزه مسائل ملی صورت گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر اضافه کرد: در حوزه عمران بحث بازگشایی معابر در اقصی نقاط شهر مطرح است بویژه اجرایی شدن یکی از مطالبات مردم مبنی بر تکمیل باند دوم بلوار حکمت که حدود پانزده سال راکد مانده بود و با همت شهرداری به بهره برداری رسید.
اخوان ابراز داشت: تصویب بازگشایی معابر جدید و ایجاد یک رینگ درون شهری جهت تسهیل در دسترسی ها و رفع مشکلات ترافیکی مرکز شهر، بازگشایی خیابان چمران جنوبی ۱۲ به خیابان آزادی، بازگشایی خیابان پانزده خرداد شمالی به خیابان قائم و اتصال و بازگشایی خیابان چمران جنوبی به بلوار حکمت از مهم ترین برنامه های پیش روی تیم مدیریت شهری در این بخش است.
رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه ورزشی نیز اقداماتی صورت گرفته افزود: از جمله حمایت از تیم های ورزشی شهرستان، حمایت از قهرمانان رشته های ورزشی جهت اعزام به مسابقات در سطوح ملی و استانی ، حمایت از برگزاری مسابقات ورزشی در سطوح و رشته های مختلف ورزشی از دیگر فعالیت هایی است که اعضای شورای اسلامی شهر به آن اهتمام ویژه دارند.
اخوان  در ادامه به حوزه امور اجتماعی نیز تاکید کرد وگفت: از مهم ترین فعالیت ها در حوزه امور اجتماعی در سال گذشته، برگزاری اولین جشنواره ملی قلیفچال استان خراسان شمالی در جاجرم ، پیگیری تجهیز پارک های شهر به وسایل بازی‌استاندارد و کافی، حمایت از گروه های فرهنگی، هنری و مذهبی شهر (تئاتر، موسیقی،هیئت های مذهبی و...) مشارکت در برنامه های آیین عاشورایی شهر جاجرم دردهه محرم است.
 ابراهیم اخوان تشریح کرد : در حوزه شهرسازی و زیباسازی شهر در طول سال ۱۴۰۰ تا حال حاضر در خیابان شهید مصطفی خمینی(ره) و خیابان شهید بهشتی توافقاتی با مالکین صورت گرفته است و شاهد عقب نشینی ها در این خیابان ها هستیم، همچنین بازگشایی در حاشیه خیابان شهید بهشتی که به کاهش ترافیک و زیباسازی شهر کمک شایانی می کند از اقدامات شاخص در بخش زیباسازی منظر شهری جاجرم محسوب می شود.
همچنین در نوروز 1402 شهرداری در بخش زیباسازی تحولی چشمگیر را برای شهر به جای گذاشت.
رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم با اشاره  به حوزه درآمد زایی و بودجه نیز ابراز داشت: مجموعه شورای اسلامی شهر به دنبال تحقق و ایجاد منابع درآمدی پایدار بوده به طوری که همین تفکر منجر به برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان و سرمایه گزاران بخش خصوصی  شده است و طبق مصوبات شورای شهر و اقدامات اجرایی شهرداری بزودی شاهد بهره برداری از کارگاه تولید قطعات بتنی خواهیم بود که فضای جاری که شاهد تولید و روند مثبت ساخت مسکن در کشور هستیم این کارگاه تولیدی میتواند درآمدی پایدار را برای شهرداری به عمل آورد و در ادامه هم انشاالله با حمایت شورای اسلامی شهر شاهد ایجاد دیگر واحد های تولیدی با مشارکت مدیریت شهری خواهیم بود.
ابراهیم اخوان خاطر نشان کرد: افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ بیان گر تلاش،کوشش و کار جهادی در تمامی رده های مجموعه تیم مدیریت شهری است به نحوی که بودجه ۲۴ میلیارد‌تومانی در سال گذشته به بالغ بر ۵۰ میلیارد‌ تومان در سال جدید تصویب شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه مسائل ملی به اتفاق همکاران شورای شهر و شهردار سفر هایی به تهران داشتیم و پیگیری مطالبات شهری در سطح ملی نیز به صورت جدی انجام گردیده است به طوریکه در بحث احداث محور  جاده میامی–جاجرم که پیگیر تسریع روند کار بوده ایم و در حال حاضر شاهد این هستیم که بخش زیادی از پروژه اجرا شده است و ادامه عملیات اجرایی نیز درجریان می باشد

مهندس ابراهیم اخوان افزود:
تا کنون بالغ بر ۲۳ کیلومتر از مسیر آسفالت شده است و ادامه کار اجرایی شامل اجرای ابنیه و زیر سازی جاده در حال انجام است.
اخوان در ادامه اظهار کرد: پیگیری راه اندازی و احیای مجدد فرودگاه جاجرم نیز بوده ایم و تلاش ها وپیگیری هایی نیز جهت تخصیص سهمیه قطار و اختصاص قطار محلی به شهر جاجرم و رفع ایرادات ایستگاه راه آهن از طریق اداره کل راه آهن شمال شرق کشور در حال پیگیری است.
رئیس شورای اسلامی شهر جاجرم
در حوزه گردشگری نیز راه آهن جاجرم را یک ظرفیت بسیار عالی دانست وافزود: با استفاده از ظرفیت انجمن راهنمایان گردشگری استان در حال برنامه ریزی برای اجرای برنامه ها جهت حضور گردشگران و راهنمایان گردشگری در شهرستان جاجرم هستیم تا با معرفی درست ظرفیت های تاریخی،طبیعی،مذهبی و سایر ظرفیت ها بتوانیم از این منبع درآمدی نیز در شهرستان استفاده نماییم.
ابراهیم اخوان ابراز داشت: با پیگیری های انجام شده از وزارت میراث فرهنگی و با موافقت معاون محترم وزیر مجوز احداث موزه استاندارد جهت نگهداری آثار و اشیاء باستانی صادر که در حال اقدامات تکمیلی می باشد. همچنین در خصوص برق رسانی به تنگه گزی هم با همت فرماندار محترم و تخصیص اعتبار و با پیگیری های مکرر شورای شهر از نمایندگان مجلس و با مشارکت میراث فرهنگی و شرکت برق انشاالله در سال جاری شاهد برق رسانی به این فضای گردشگری شهر خواهیم بود.
اخوان با بیان اینکه در حوزه درمانی نیز باتوجه به جمعیت برخوردار از خدمات درمانی تنها بیمارستان منطقه که سه شهرستان قریب به ۱۰۰ هزار نفر از آن استفاده می کنند که پاسخگوی نیاز شهروندان نیست و ایجاد فضاهای درمانی دیگر نیز در شهرستان ضروری می باشد.
ایشان اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت آلومینای جاجرم که پرسنل آن در واقع شهروندان ما می باشند در بخش درمانی به قرارداد با چند پزشک اکتفا نموده که می بایست خدمات مطلوب و با کیفیتی را ارباب جمعی خود ارائه نماید.
وی تشریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته توسط نمایندگان محترم، فرماندار محترم و شورای اسلامی شهر انشاالله بزودی شاهد این باشیم که عملیات اجرایی درمانگاه تامین اجتماعی با مشارکت شرکت آلومینای جاجرم آغاز گردد.
اخوان در خصوص جذب نیروهای توانمند و بومی در مجموعه آلومینا نیز خاطر نشان کرد: از روزهای نخست پیگیری مطالبات شما همشهریان عزیز بوده ایم و باز هم این مسیر را ادامه خواهیم داد و دغدغه و مطالبه شما را پیگیری خواهیم نمود.
وی با اعلام این خبر که در حوزه برنامه های فرهنگی_اجتماعی  شاهد برگزاری برنامه های خوبی در شهر خواهیم بود که متعاقبا به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
ایشان ادامه داد: از تمامی همشهریان عزیز که در این مدت یار، همراه و کمک حال مجموعه تیم مدیریت شهری بوده اند تقدیر و تشکر می نماییم.